browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

De yogales

Yoga betekent voor iedereen iets anders en kun je alleen maar zelf ervaren. Jong of oud, lenig of niet, iedereen kan aan yoga doen. De lessen worden gegeven vanuit aandacht voor lichaam en geest. De yogales ziet er als volgt uit:

  • Losmaakoefeningen
    We starten met het losmaken van de spieren en gewrichten waardoor het lichaam wordt opgewarmd en er ruimte vrijkomt voor doorstroming van energie.
  • Ademhalingsoefeningen
    Door omstandigheden kan de ademhaling in de borst zitten, oppervlakkig of onregelmatig zijn. Door ademoefeningen wordt je je hier bewust van en leer je weer een rustige buikademhaling aan.
  • Houdingen
    Iedere les doen we verschillende oefeningen en houdingen met als doel: alle spieren rekken om zo de doorstroming in het lichaam te verbeteren, zwakke spieren versterken, gespannen of verkrampte spieren leren ontspannen, de rug soepeler en sterker maken, de buikorganen activeren, het ervaren van innerlijke kracht en balans. Hierbij is er aandacht voor voelen, lichaamsbewustzijn, de adembeweging, de stilte in jezelf en het waarnemen van spanning en ontspanning. Door de oefeningen ontstaat er zo meer energie en rust in lichaam en geest.
  • Stiltemoment
    Tijdens een moment van stilte leer je naar jezelf (o.a. emoties, gedachten) te kijken zonder oordeel of verzet. Je neemt waar wat er op dat moment is en probeert dit er te laten zijn.
  • Ontspanning
    De les eindigt met een ontspanning waarin de oefeningen hun uitwerking doen en er diepe ontspanning kan optreden in zowel lichaam als geest.